نوزاد
 
نويسندگان
لینک دوستان
لينكي ثبت نشده است
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
چت باکس
آمار
امروز : 18
دیروز : 0
افراد آنلاین : 1
همه : 181

تخم شربتي يكي از سالمترين غذاها در كره زمين است.
تخم شربتي غني از مواد مغذي براي بدن و مغز است.
در اينجا 11 مزيت تخم شربتي ذكر شده است.

تخم شربتي مقدار زيادي مواد مغذي با كالري بسيار كم دارد

تخم شربتي دانه هاي كوچك سياه دارد كه از گياه Salvia Hispanica مربوط به نعناع به دست مي آيد.
اين گياه در آمريكاي جنوبي رشد مي كند.
تخم شربتي براي تامين انرژي مهم است.  
فريب اندازه ي آن را نخوريد ... اين دانه هاي كوچك تغذيه اي مناسب است.
1 اونس (28 گرم) تخم شربتي شامل:

  • فيبر: 11 گرم
  • پروتئين: 4 گرم
  • چربي: 9 گرم (5 گرم امگا 3)
  • كلسيم: 18٪ از RDA
  • منگنز: 30٪ از RDA
  • منيزيم: 30٪ از RDA
  • فسفر: 27 درصد از RDA
  • آنها حاوي مقادير مناسبي از روي، ويتامين B3  (نياسين)، پتاسيم، ويتامين B1  (تيامين) و ويتامين B2 هستند.

يك اونس تخم شربتي 137 كالري و يك گرم كربوهيدرات قابل هضم تامين مي كند!
1 اونس برابر با 28 گرم يا حدود 2 قاشق غذاخوري است.
تخم شربتي به طور طبيعي خالي از گلوتن است.
با وجود اندازه كوچك آن، تخم شربتي مغذي ترين ماده در جهان است. اين ماده غني از فيبر، پروتئين، اسيدهاي چرب امگا 3 و مواد مغذي مختلف است.

تخم شربتي حاوي آنتي اكسيدان ها مي باشد

تخم شربتي غني از آنتي اكسيدان ها است.
اين آنتي اكسيدان ها از چربي حساس در دانه ها محافظت ميكند.
اگرچه مكمل هاي آنتي اكسيدان بسيار موثر نيستند، دريافت آنتي اكسيدان ها از مواد غذايي مي تواند تاثير مثبتي بر سلامتي داشته باشد.
مهمتر از همه، آنتي اكسيدان ها با توليد راديكال هاي آزادي كه مي توانند به مولكول ها آسيب برسانند و باعث بيماري هايي مانند سرطان شوند، مبارزه مي كنند.
تخم شربتي غني از آنتي اكسيدان است كه به حفظ چربي هاي ظريف در دانه ها كمك مي كند. همچنين داراي مزاياي مختلفي براي سلامتي است.

تقريبا همه كربوهيدرات ها در آنها فيبر هستند

يك اونس تخم شربتي داراي 12 گرم كربوهيدرات است.
با اين حال ... 11 گرم از آن ها فيبر است كه توسط بدن هضم نمي شود.
فيبر قند خون را افزايش نمي دهد، انسولين را از بين نمي برد و بنابراين نبايد آن را به عنوان يك كربوهيدرات محاسبه كرد.
محتواي كربوهيدرات  واقعي آن 1 گرم در هر اونس است كه بسيار كم است. اين باعث مي شود تخم شربتي يك غذاي دوست داشتني با كربوهيدرات كم باشد.
به خاطر وجود فيبر، تخم شربتي مي تواند تا 10 تا 12 برابر وزن خود را در آب جذب كند و به شكل ژل شود و در معده شما بزرگ شود.
از لحاظ تئوري، اين ماده باعث احساس پري مي شود، جذب غذا را آهسته انجام مي دهد و به شما كمك كند به طور خودكار كالري كمتري مصرف كنيد.
فيبر همچنين باكتري هاي دوستانه در روده را تغذيه مي كند كه براي سلامتي معده و روده مهم است.
تخم شربتي 40٪ فيبر، وزن دارد. بنابراين اين ماده بهترين منبع فيبر در جهان است.

تخم شربتي داراي پروتئين با كيفيت بالا است

تخم شربتي حاوي مقادير مناسب پروتئين است.

حدود 14 درصد وزن تخم شربتي پروتئين است.
همچنين تخم شربتي حاوي مقدار زيادي اسيدهاي آمينه ضروري است.
پروتئين منافع زيادي براي سلامتي دارد. 
مصرف پروتئين بالا سبب كاهش اشتها مي شود و نشان داده شده است كه افكار وسواسي در مورد غذا به ميزان 60 درصد كاهش مي يابد و تمايل به خوردن غذاي شبانه به ميزان 50 درصد كاهش مي يابد.
تخم شربتي منبع پروتئيني عالي  است.

با توجه به محتواي فيبر بالا و پروتئين، تخم شربتي در كاهش وزن كمك مي كند

بسياري از متخصصان سلامت معتقدند تخم شربتي مي تواند به كاهش وزن كمك كند.
فيبر مقادير زيادي آب را جذب مي كند و در معده بزرگ مي شود بنابراين جذب مواد غذايي به آهستگي انجام مي شود.
مطالعات متعددي در مورد گلوكومنان انجام شده است كه فيبري است كه به شيوه مشابه عمل مي كند و منجر به كاهش وزن مي شود. 
پروتئين تخم شربتي به كاهش اشتها و مصرف مواد غذايي كمك مي كند.
متاسفانه، هنگامي كه اثرات تخم شربتي بر كاهش وزن مورد مطالعه قرار گرفت، نتايج نااميد كننده داشت.
اگر چه يك مطالعه نشان داد تخم شربتي مي تواند اشتها را كاهش دهند، هيچ تاثير معني داري بر وزن بدن وجود نداشت.
در مطالعه اي كه بر روي 90 نفر با اضافه وزن انجام شد، 50 گرم تخم شربتي در روز به مدت 12 هفته تاثيري بر وزن بدن يا نشانگرهاي بهداشتي نداشت.
در يك مطالعه ديگر كه 10 هفته طول كشيد 62 زن حضور داشتند، تخم شربتي بر وزن بدن تاثير نداشت، اما مقدار امگا 3 در خون را افزايش داد.
اگر چه تنها اضافه كردن تخم شربتي به رژيم غذايي تاثيري بر وزن شما نمي گذارد، اما افزودني مفيدي است.
رژيم غذايي براي كاهش وزن در خصوص اضافه كردن يا كم كردن غذاهاي مجاز است. كل رژيم غذايي، و رفتارها و شيوه زندگي مانند الگوي خواب و ورزش.
هنگامي كه رژيم غذايي با شيوه زندگي سالم همراه شود قطعا تاثير تخم شربتي بر كاهش وزن را مي بينيد.

تخم شربتي غني از اسيدهاي چرب امگا 3 است

تخم شربتي غني از اسيدهاي چرب امگا 3 است.
در واقع تخم شربتي بيشتر از ماهي قزل آلا امگا 3 دارد.
حجم زيادي از امگا 3 موجود در تخم شربتي از نوع ALA است. 
ALA نياز به تبديل به فرم هاي فعال، EPA و DHA دارد (قبل از استفاده در بدن).
مطالعات نشان داده است تخم شربتي (به ويژه اگر خرد شود) مي تواند ALA و EPA را در سطح خون افزايش دهد.
براي كسب DHA مورد نياز بدن و مغز بايد به طور منظم ماهي هاي چرب، روغن ماهي، يا مكمل گياهي DHA مصرف كنيد.

تخم شربتي خطر ابتلا به بيماري هاي قلبي و ديابت نوع 2 را كاهش مي دهد

تخم شربتي غني از فيبر، پروتئين و امگا 3 است و به بهبود سلامت متابوليسم كمك مي كند و خطر ابتلا به بيماري هاي قلبي (بخوانيد: كاهش خطر بيماري قلبي با مصرف اين 2 ماده غذايي) و ديابت نوع 2 (بخوانيد: غذاهاي مفيد براي ديابت) را كاهش مي دهد.
در دو مطالعه، يك رژيم غذايي با تخم شربتي، پروتئين سويا و جو باعث كاهش كلسترول LDL و تري گليسيريد و افزايش كلسترول HDL و كاهش التهاب مي شود.
مطالعات بر روي موش ها نشان داده است تخم شربتي مي تواند تري گليسيريد را كاهش دهد، HDL  كلسترول خوب را افزايش مي دهد و التهاب، مقاومت به انسولين و چربي شكم را كاهش مي دهد.

تخم شربتي حاوي مواد مغذي مهم براي استخوان است

تخم شربتي حاوي مواد مغذي متعددي است كه براي سلامت استخوان ها حياتي هستند.
اين مواد شامل كلسيم، فسفر، منيزيم و پروتئين است.
كلسيم موجود در تخم شربتي شامل 18٪ از RDA در يك اونس است.
تخم شربتي منبع خوبي براي افرادي است كه لبنيات مصرف نمي كنند.

تخم شربتي باعث بهبود قابل ملاحظه اي در ديابت نوع 2 مي شود

تخم شربتي باعث كاهش قند خون مي شود اما اين كاهش خيلي قابل ملاحظه نيست.
تخم شربتي غني از فيبر است و به كاهش فشار خون بعد از غذا كمك مي كند.

تخم ورزشي مانند يك نوشيدني ورزشي عمل مي كند و عملكرد ورزشي را بهبود مي بخشد

مصرف تخم شربتي باعث افزايش دريافت مواد مغذي و كاهش مصرف قند مي شود.

تخم شربتي را مي توانيد به راحتي به رژيم غذايي خود اضافه كنيد

تخم شربتي را مي توانيد به صورت خام، خيس كرده در آب، در فرني و پودينگ، و يا در محصولات پخته شده استفاده كنيد.
همچنين مي توانيد آنها را با غلات، ماست، سبزيجات و يا برنج بخوريد.
به دليل توانايي تخم شربتي در جذب آب و چربي، مي توان آنها را براي غليظ شدن سس ها و حتي به عنوان جايگزين هاي تخم مرغ در دستورهاي غذايي استفاده كرد.
همچنين مي توان آن را با آب مخلوط كرد و تبديل به ژل كرد.
توصيه مي شود به طور معمول 20 گرم (حدود 1.5 قاشق غذاخوري) تخم شربتي، دو بار در روز مصرف كنيد.

منبع:تخم شربتي

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ ] [ ۱۰:۲۱:۴۱ ] [ متخصصين ]
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By tinablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب

|